Навчання за допомогою інтерактивних дошок

Інтерактивні дошки стали популярними за останні кілька років, і, схоже, їх використання буде продовжувати зростати в геометричній прогресії. Дійсно, численні дослідження та теорії, засвідчують глибину і широту змін, які цей інструмент може внести в практичне навчання класу.

Для тих, хто ще не знайомий з технологією, інтерактивна дошка – це великий дисплей, який підключається до комп’ютера та проєктора. Проєктор проєктує робочий стіл комп’ютера на поверхню дошки, де користувачі керують комп’ютером за допомогою пера, пальця або іншого пристрою. Дошку зазвичай кріплять до стіни або розміщують на спеціальній стійці (як показано на фото). Також можливо приєднувати додаткові прилади, такі як: аудіосистема чи документ-камера.

Інтерактивна дошка на мобільній стійці

Хоча багато вчителів із захопленням прийняли інтерактивні дошки, мало досліджень щодо їх впливу на досягнення учнів. Ось результати досліджень якості навчального процесу з регулярним використанням інтерактивних дошок.

Що виявили дослідження

Результати дослідження показали, що загалом використання інтерактивної дошки асоціюється із збільшенням успіхів учнів на 16 відсотків. Це означає, що ми можемо очікувати, що учень на 50 -му місці в класі за середнім балом, з використанням інтерактивних технологій, підніме свій рівень до 34-го.

Крім того, три особливості, притаманні інтерактивним дошкам, мають статистично значущу залежність від навчальних досягнень учнів. 

Перша – це пристрій відповіді учня. Зручний пристрій голосування, який учні використовують для введення відповідей на запитання, тести та ыншы типи перевірки знань. Відсоток учнів, які надали правильну відповідь, відразу відображається на дошці у вигляді стовпчастої або кругової діаграми. 

Друга особливість – використання графіки, відео та інших візуальних засобів для подання інформації. До них належать завантажені зображення та відеокліпи з Інтернету, сайти ( наприклад Google Eath), а також графіки та діаграми. 

Третя особливість – це підсилювач класичних функцій інтерактивної дошки – програми, які допомагають вчителю проводити та проєктувати урок. До їх числа можуть входити програми для групового читання, вивчення мов, математики та інших дисциплін. Конструктори тестів, вікторин та кросвордів. 

Що спостерігається в класі

Використовуючи інтерактивну дошку, як пристрій для перевірки знань чи опитування, люди мало працюють з висновками. У багатьох класах вчителі просто відзначали, скільки учнів отримали правильну відповідь замість того, щоб досліджувати, чому одна відповідь є більш прийнятною за іншу.

Неправильна організація або темп навчання. У цих випадках вчителі включають до своїх інтерактивних уроків фрагменти відео з Інтернету або зображення, призначені для представлення важливої ​​інформації. Однак вони пробіглися по слайдах так швидко, що учні, хоча і були вражені графікою, не мали часу аналізувати та взаємодіяти один з одним щодо змісту.

Використання забагато візуальних ефектів. Коли ваш урок переповнений візуальними стимулами; важко буде визначити важливий зміст.

Отримайте максимум від технології

Вчителі повинні продумати, як вони мають намір організувати інформацію. Вони повинні об’єднати інформацію у невеликі, значущі сегменти, перш ніж розпочати розробку інтерактивного уроку. Після того, як вони упорядкували вміст, можна починати розроблювати інтерактивний урок, щоб доповнити свою розповідь візуальним матеріалом. Для того, щоб учні не пробігали слайди надто швидко, вчителі можуть вставити елементи, які нагадають їм зупинити презентацію, щоб учні могли обробляти та аналізувати нову інформацію.

Усі візуальні зображення повинні чітко зосереджуватись на важливій інформації. 

Задавши запитання та отримавши відповіді учнів за допомогою інтерактивного тестування, викладач, як правило, повинен обговорити правильну відповідь разом з неправильними відповідями, намагаючись максимально детально пояснити чому вірний той, а не інші варіанти.

Інтерактивні дошки мають великий потенціал як інструмент для вдосконалення педагогічної практики в класі та в кінцевому підсумку покращують досягнення учнів. Однак було б помилкою просто припустити, що використання цього чи будь-якого іншого технологічного інструменту може автоматично підвищити успіхи учнів. Як і у випадку з усіма засобами, вчителі повинні вдумливо використовувати інтерактивні дошки

Саме з метою навчити учителів повноцінно користуватися можливостями інтерактивної дошки, INTBOARD надає своїм клієнтам послугу майстер-класу.