Відгук експерта про інтерактивний стіл в інклюзії

Ми вкотре підіймаємо питання інклюзії, навіть коли інші про це говорять мало. Інклюзивне навчання — це важливо, а ще важливо вкладати свої сили в розвиток цієї теми й розв’язок певних проблем. INTBOARD виготовляє обладнання, яке можна і варто використовувати в інклюзивних класах чи центрах реабілітації. Інтерактивний стіл з програмним набором “інклюзія” виготовлений саме для цього.

Та щоб наші слова не були просто словами, ми взяли інтерв’ю у клінічної психологині та експертки з питань інклюзії Муравської Юлії Вікторівни

Як експерт, вона зробила декілька висновків стосовно інтерактивного стола INTBOARD, які ви зможете прочитати нижче.

Що таке інтерактивний стіл для інклюзії?

Даний прилад є великим подразнювачем для дитини, що викликає в неї цікавість, багато мотивації та жагу до роботи.

Як це працює?

Дитина бачить яскраві об’єкти, які рухаються та привертають увагу. Таким чином спеціаліст, що з нею займається, дійсно може привернути увагу дитини, та навіть розвивати її, спонукати до виконання завдання, яке він перед нею ставить. 

Як допомагає інтерактивний стіл INTBOARD в розвитку?

“Пакет, який установлений на даному столику, розроблений для того, щоб використовувався в корекції, реабілітації та дефектології дітей з особливими освітніми потребами.

Програмне забезпечення розроблене з урахуванням, що ми (спеціалісти) розвиваємо мислення, пам’ять, увагу та сприймання, що є дуже актуально. 

Ми маємо розуміти, що дане обладнання необхідне для дітей, які мають деякі особливості розвитку. 

Наприклад, цей столик чудово підійде у моменти корекції. Ми можемо використовувати інтерактивний стіл 5-10 хв під час заняття для того, щоб дитина включалася у роботу і могла використовувати цю мотивацію на далі впродовж всього заняття. Проте, потрібно визначити коли саме ми це робимо. Рекомендую – або наприкінці заняття, коли ми маємо чіткий розподіл часу, або у моменти групової гри, щоб надалі ми могли переводити дитину в навчальну діяльність”.

Про які саме особливі освітні потреби мовиться?

Ми можемо застосовувати цей пристрій для дітей: 

– з особливостями ментального розвитку,

– з  розладами аутистичного аспекту, 

– з дитячим церебральним паралічем,

– зі затримкою психофізичного розвитку. 

Крім того, ми розуміємо, що інтерактивний стіл підійде і для нормотипових дітей (без особливостей розвитку), тому що дані ігри збільшують мотивацію, підвищують здатність до навчання та дають загальний розвиток”.

На що б ви радили звернути увагу при використанні інтерактивного стола в інклюзії?

Спеціалістам необхідно розуміти, що є два застереження при використанні. Вплив на зір та моторику дитини. Тому нам потрібно індивідуально підлаштовуватись під кожну дитину і її можливості, визначати час та важкість програмного завдання. 

Важливо, щоб ми могли надалі перевести цей мотиваційний компонент у навчання.

Крім того, ми розуміємо, що у різний віковий період інтерактивний стіл потрібно використовувати по-різному. Тобто для дітей від 3 до 6 років ми можемо використовувати інтерактивний стіл, як елемент ігрової діяльності, де ми будемо ставити навіть певну ігротерапію. Для дітей старшого віку (молодшого шкільного) ми можемо використовувати стіл, як підготовку до школи й для виконання домашнього завдання, або, наприклад, як моменти зі загального розвитку дитини.

Таким чином, ми розуміємо, що кожен спеціаліст має індивідуально підібрати для дитини застосунок, який він буде використовувати, рівень складності та кількість часу”. 

Яким спеціалістам підійде таке обладнання в роботі?

Даний столик може використовувати: 

дефектолог,

логопед,

психолог,

вчитель в інклюзивній школі. 

Я хочу також зробити акцент, що найбільш актуальним даний пристрій буде якраз використовуватися в інклюзивних закладах освіти, де будуть проводитись певні групові заняття. Тому що групові заняття будуть спрямовані більшою мірою на комунікацію між дітьми. Це є надзвичайно важливим та ефективним для того, щоб дитина змогла адаптуватися у світі. 

Разом з інтерактивним столом спеціалісти зможуть домогтися розвитку навички комунікації, взаємодії дітей між собою, домогтися певних елементів соціальної інклюзії, які дитина зможе винести за межі кабінету психолога/логопеда”.

Зробіть, будь ласка, короткий підсумок про інтерактивний стіл INTBOARD.

Спектр застосування інтерактивного столу досить широкий. Я, власне, як клінічний психолог, людина, яка займається безпосередньо соціальною інклюзією і захищала з цього приводу дисертацію, можу затвердити, що даний столик є актуальним для закладів інклюзивної освіти, проте пам’ятайте, що його слід використовувати в індивідуальному порядку. 

Це була думка Муравської Юлії Вікторівни, клінічної психологині та експертки з питань інклюзії.

А ви вже готові вибрати інтерактивний стіл для вашого закладу? Тоді дзвоніть нам (098)-203-74-09.

Також у нас є новинка в обладнанні, яка підійде і для старших дітей — Інтерактивна парта. Замовляйте за номером (098)-203-74-09, або залиште заявку і ми обов’язково вам зателефонуємо.