Тендерні закупівлі. Що потрібно знати
Значна частина освітян з власного досвіду знають про тендери та систему Прозорро. Адже згідно з українським законодавством, всі закупівлі в державних установах повинні проводитися через відкриті торги.
Спеціалісти тендерного відділу INTBOARD™ розповіли про специфіку проведення тендерних закупівель та поділилися деякими секретами успішного проведення тендеру.
Інформування про тендерні закупівлі товарів, робіт та послуг
Відповідно до законодавства про відкриті закупівлі, усі закупівлі державних підприємств повинні проводитися за допомогою тендерів. Потреба у закупівлях товарів або речей повинна бути оприлюдненою на тендерних майданчиках, що авторизовані системою державних закупівель Prozorro. Ініціатор закупівель самостійно обирає майданчик, на якому буде розміщуватися оголошення. Окрім того, що інформація подається на спеціалізованих тендерних майданчиках, замовник може самостійно поширити інформацію про закупівлю товарів, робіт чи послуг у будь-яких засобах масової інформації. Необхідно зазначити, що у випадку, якщо оголошення про державні закупівлі не розміщується на спеціалізованих площадках, такі тендерні закупівлі проводити заборонено. Окрім короткої інформації про суть закупівель, необхідно подавати і тендерну документацію, яка також повинна знаходитися у вільному доступі.
Для проведення тендерних закупівель також потрібно враховувати й часові вимоги.
Допорогові торги
Якщо сума потрібних закупівель складає менше 50 тисяч гривень, термін подачі оголошень повинен складати не менше 1 дня. Якщо ж більше 50 тисяч гривень для товарів та послуг та 200 тисяч гривень для робіт – мінімальний період подачі оголошень збільшується до двох днів.
Відкриті торги
При відкритих торгах, оголошення про проведення тендеру повинно бути розміщено з таким розрахунком, щоб учасники мали 15 днів на подання заявок, якщо вартість закупівель не перевищує 200 тисяч гривень для товарів та послуг і 1,5 мільйони гривень для робіт; та за 30 днів у випадку, якщо сума закупівель становить більше зазначених розмірів. Якщо вам потрібно внести зміни до тендерної документації, то строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання залишалося не менше ніж сім днів.
Замовник укладає договір не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, але не пізніше 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір. якщо інше не зазначено замовником у тендерній документації.
За дотриманням всіх вимог законодавства слідкує тендерний комітет.
Відкриті торги вважаються вдалими, якщо в них взяли участь два і більше учасників. Якщо учасником подається пропозиція, що не відповідає вимогам тендерної документації замовника, вона відхиляється. Тоді вибір переможця здійснюється на користь іншого учасника за списком, пропозиція якого відповідає вимогам процедури закупівель.
Правила складання оголошення про проведення відкритих закупівель
Чинним законодавством встановлені правила подачі оголошення про відкриті закупівлі. Дані заявки мають стандартну форму, яка включає поля про назву підприємства-ініціатора проведення тендерних закупівель, назву предмета закупівлі, опис предмета закупівлі, очікувану вартість, термін постачання або виконання робіт, кінцевий термін подання заявок на участь у торгах, розмір мінімального кроку та інформацію про наявність і суму тендерного забезпечення.
Правила складання тендерної документації
Як вже було згадано вище, тендерна документація подається усіма охочими у відкритому доступі. Вона повинна містити наступну інформацію:
1.Детальну інструкцію з підготовки тендерних пропозицій;
2. Критерії до учасників;
3. Інформацію про необхідні товари, роботи та послуги; повний та вичерпний перелік завдань, що необхідно виконати, які формуватимуть кошторис на виконання робіт та постачання товарів;
4. Кількість товарів та місця, куди необхідно їх поставити;
5. Терміни виконання робіт або постачання товарів;
6. Термін, протягом якого тендерні пропозиції будуть вважатися дійсними;
7. Опис критеріїв визначення ціни продукції чи послуг;
8. Інформацію про валюту, якою будуть здійснюватися розрахунки;
9. Зазначення кінцевих термінів, до яких можна подавати пропозиції;
10. Умови, розмір та вид тендерного забезпечення;
11. Реквізити та ПІБ осіб, що організовують проведення тендеру.
12. Документи можуть містити і іншу додаткову інформацію, яка необхідна для того, щоб прийняти рішення щодо цінових пропозицій.
13. Документація не повинна містити вимог, які суперечать правилам відкритої конкуренції чи дискримінують певних учасників.
При настанні кінцевого терміну розгляду пропозицій, формується тендерний комітет, який проводить розкриття документів та перевіряє їх на відповідність вимогам. Після вивчення пропозицій формуються висновки про переможця. Замовник укладає договір не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, але не пізніше 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір.
Все це тільки загальні положення, які потрібно враховувати при поданні будь-якого тендеру.
Що ж стосується закупівлі інтерактивного обладнання, то потрібно гарно розумітися на технічних характеристиках обладнання, враховувати сумісність приладів та передбачити всі нюанси. А ще ж потрібно слідкувати за бюджетом і розуміти реальні ринкові ціни на інтерактивне обладнання.
Наші спеціалісти тендерного відділу не з чуток знають скільки часу та зусиль потрібно докласти аби вибрати оптимальне співвідношення ціна-якість, і все це в рамках вашого бюджету.
Тож, якщо є хоч 1% ймовірності того, що ви матимете справу з проведенням тендеру, запишіть номери спеціалістів INTBOARD™
(066) 425-26-54
А також ви можете залишити заявку на сайті в розділі Тендери.
З радістю допоможемо!