12 способів налаштувати клас на продуктивну роботу

Що можна зробити такого, щоб діти хотіли навчатися? Звісно, окрім купити інтерактивну дошку

Ось декілька цікавих ідей, які можна реалізувати в класі. На втілення одних вистачить і хвилини, а для інших потрібна серйозна підготовка. 

1.  Простір для розробок

Це про наш з вами улюблений STEM. Допитливість у дитини пробуджує процес розробки, реалізації ідеї в реальність. В наш час існує дуже багато матеріалів та приладів для створення повноцінного STEM-уроку, серед яких і 3d-принтер.

2. Геометрична суміш

Цей підхід компонує поєднання форм – рядків, груп, напівкруглих таблиць. Хоча меблі на малюнку вище можуть бути поза вашими досяжностями, ви можете зробити подібний ефект за допомогою комбінації столів та столів.

3. Диференціації 

Це фізичне групування, але виходячи з областей диференціації – попередні знання, рівень учня, індивідуальні навички тощо. Цей спосіб буде ефективним, якщо вчитель досконало знає особливості кожного учня і зможе поєднати їх так, щоб ті доповнювали один одного.

4.  Fishbowl

За стратегією Fishbowl групу учнів розміщують посередині, а групу зовні – по колу, зверненою до групи в центрі. “Рибки” посередині мають одну функцію (наприклад, читання ролей з вистави, розв’язання проблеми, аналіз мистецтва тощо), тоді як група зовні бере участь у обговоренні. Тут кожен має свій голос – і можливість для роздумів.

5. “Google Room”

Подумайте про кольори. Безліч кольорів. Форми та текстури – теж. Різноманітні джерела освітлення. Багато природного світла, якщо це можливо. Сфери для роботи поодинці, в парах або в групах. Сидячи. Стоячи. Відкритість. Співпраця. Можливо, це здається нелогічним, але компанія Google так не вважає. На фото один із їхніх кабінетів.

6. Дві сторони

Ви також можете розділити клас на “дві сторони”. Це може бути особливо ефективним для занять з соціальних досліджень або інших предметних областей, які використовують бесіду як навчальну стратегію.

Ви також можете мати дві сторони, що складаються з кутових рядів. Це не величезна зміна від традиційного устрою, але це дає кілька переваг. Учні більш природно перебувають у полі зору один одного і можуть ефективніше комунікувати.

7. Гігантський овал

Зазвичай, це використовується для створення команд. Дає можливість всестороннього обговорення, дебатів, сократичних семінарів та предметних розмов.

8. Вчитель посередині

Уявіть собі “звичайний клас”, але з викладачем (і його робочим столом) посередині. Дуже змінює динаміку класу. Це буде це ефективним інструментом викладання.

9. Два кола

Ця методика не ідеальна для роботи в малих групах, але має свої плюси. Одним з них є гнучкість налаштування роботи. Одне гігантське коло може не працювати добре для щоденних завдань, але два кола ідеально підходять для цього. 

10.  Рухливі групи 

Це менше стосується форми парт, а більше – робочого процесу та дизайну уроків. Ідея тут полягає в тому, щоб спланувати уроки та підрозділи, які вимагають від учнів спільної роботи з різними групами з різних причин, і тримати їх у русі, будь то в межах одного класу, одного тижня або загальної частини.

11. Навчальні лабораторії

Мова йде не лише про класичні лабораторії та заняття з хімії чи фізики. Навіть в літературі цей метод актуальний. Задайте учням питання, над яким вони повинні самостійно попрацювати. Далі, дайте час обговорити “результати досліджень” між собою, а вже тоді озвучувати їх вчителю. Такий підхід надихає дітей на креатив та дає можливість приймати рішення самостійно. 

12. Новизна

Міняйте навчальний простір щотижня. Навіть поміняні місцями книги на поличці активують розумову діяльність. Якщо ж вчитель зуміє адаптувати урок під простір і потім змінювати його, в залежності від потреб, це дає не аби який результат. Учні стають більш уважними, матеріал засвоюється ефективніше.

Ось такі, не складні 12 способів, які допоможуть активувати допитливість школярів та налагодити ефективний навчальний процес з мінімальними витратами.