Все для дистанційного навчання

Найкращі практики, ресурси тощо для дистанційного спілкування.

З вами бувало так, що говорите одне, а люди чують (розуміють) зовсім інше?

Звісно, що так. Це трапляється багато в очних розмовах, але тепер, коли нас змусили ізолювати та віддалено навчатись, спілкування обмежується текстом, голосом та відеочатом. Ми всі потрапили в цей цілодобовий онлайн-експеримент з навчанням одночасно. Тим часом більшість компаній намагаються забезпечити безкоштовний доступ до своїх ресурсів під час цієї кризи, хоча і на обмежений час.

Багато вчителів, хоч і мають навички онлайн-комунікації, потрапили у світ віддаленого навчання без усіх інструментів (як апаратних, так і програмних), необхідних для належного переходу до онлайн-навчання. Батьки, учні та й самі вчителі інколи губляться яким способом відправили завдання і де потім шукати відповіді учнів, оскільки комунікують відразу у різних джерелах. 

З усіма цими змінними та стиснутими часовими рамками значення комунікації збільшено. 

Кожен вчитель намагається максимально тримати під контролем хід навчального процесу, особливо коли це відбувається дистанційно. Найскладніше вчителям, які намагаються балансувати між систематизацію роботи та слідкуванням за навчанням власної дитини.

Багатьом вчителям сподобалася ідея віртуального “робочого класу”. Для реалізації цього сценарію віддаленої роботи потрібні: інтернет, ПК та навички роботи в сервісі Google Classroom або аналоги. В оптимальному варіанті у вчителя ще повинна бути інтерактивна дошка. Оскільки розміри та параметри класу бувають різні, а уроки потрібно готувати цікаві, то ліпшого інструменту аніж інтерактивна дошка – не знайти. 

Важливим пунктом дистанційного навчання є Розклад 

Як показує практика, цей пункт найважче дотримуватися. Нестабільний інтернет, перебої в роботі техніки, поведінка учнів – усе це впливає на часові рамки та наповненість уроку. 

Ось вам лайфхак від досвідчених онлайн-викладачів: для кожного класу призначте свій час відправки та прийому завдань. Наприклад: завдання ви відправляєте в день уроку о 14 годині, а готові роботи учні мають вам відправити за день до уроку з 13 по 14. Таким чином, ви систематизуєте свою вхідну пошту та привчене дітей до пунктуальності. Здається, ідея варта того щоб її спробувати.

Інструменти 

Стандартна електронна пошта та телефонні дзвінки є мінімальним мінімумом, коли мова йде про спілкування. Соціальні мережі можуть стати добрим союзником зараз. Але для спілкування з класом та батьками потрібно обрати одну платформу і комунікувати тільки там.

Наприклад, батьків ніщо не дратує більше, ніж отримання одного повідомлення від вчителя своєї дитини в Facebook, а потім повторне побачення того самого повідомлення в Google Classroom або смс. Тепер додайте різні форми відеочату (Skype, Hangouts, Zoom тощо), і ви зрозумієте, чому непризначення одного інструменту для спілкування може призвести до великих розладів. Виберіть один і будьте послідовними!

Ще одним каналом спілкування вчителя з класом та батьками є сервіси типу Google Classroom, Canvas, Schoology та подібні. Ці сервіси дають можливість отримувати актуальну інформацію про навчальні успіхи дитини.  Знову ж таки, щоб налаштувати та підтримувати систему контролю навчання потрібні певні технічні навички та інтернет.

Якщо школа не використовує єдиний портал, а вчителі кожен використовує власний сервіс, батькам необхідно створити “шпаргалку” з логінами та паролями дитини. 

Ще одне важливе завдання при дистанційці – підтримка соціально-емоційного навчання 

Пам’ятайте, що люди повинні почуватися стабільними та безпечними, щоб мати можливість вчитися. Наявність послідовного спілкування та уніфікованих інструментів допомагають зменшити частину стресу, але також важливо поговорити з учнями щодо їхнього самопочуття.

Відео-зв’язок з учнями може бути потужним способом підтримати їх соціально-емоційні потреби. Деякі викладачі щоденно надсилають відео вранці, лише щоб підготувати їх до насиченого навчального дня. Учень, який відчуває такий вид підтримки як у школі набагато частіше братиме участь у навчанні.

Пункти, які слід розглянути при підготовці до дистанційного навчання

Платформи для колективного відео-звязку набули шаленої популярності в період пандемії. Zoom, Hongouts, Skype або Microsoft Teams знайомі більшості. Вчителі використовують їх для синхронного зв’язку зі своїми учнями для навчання в режимі реального часу. 

Апаратне забезпечення 

Оскільки більшість регіонів перейшли на віддалене навчання непідготовленими з точки зору спеціалізованих пристроїв, тож довелося використовувати все, що у них є вдома. На щастя, більшість планшетів та ноутбуків мають вбудовану фронтальну камеру, що позбавляє потреби у зовнішній камері. 

Але, якщо ви проводите трансляцію зі школи, де у вас є зручний інструмент роботи – інтерактивна дошка, вам знадобиться зовнішня відеокамера. 

Якщо шукаєте камеру з гарною якістю, зверніть увагу на Logitech

Якість звуку також дуже важлива, якщо ви створюєте відеоконтент або намагаєтесь вести віртуальні розмови. Наявність несправного або поганого звуку насправді може відволікати увагу учня, ніж погана якість відео, тому, якщо вам доводиться вибирати, вибирайте кращу якість звуку.  

Використання вбудованого мікрофона для ноутбука або телефону може бути нормальним, але бездротова або звичайна гарнітура або вставний мікрофон / гарнітура зазвичай пропонують кращу якість. 

Ось декілька порад щодо покращення якості відео та звуку під час запису або прямого ефіру:

– переконайтесь, що ви перебуваєте в маленькій тихій кімнаті. Це зменшить ехо та відволікаючі шуми.

– розглядаючи питання про освітлення, намагайтеся уникати будь-якого яскравого підсвічування. Переднє освітлення можна зробити за допомогою кільцевого світильника або навіть гарного верхнього світильника чи лампи. Зовнішнє природне світло чудове, просто стежте за навколишнім шумом.

Кращі практики та підводні камені 

Хоча деякі викладачі мали досвід роботи з програмним забезпеченням для відеоконференцій або вебінарами до цієї пандемії, інші можуть не знати, чого очікувати. 

Ось кілька найкращих практик, які не коштують ні копійки, а підвищать якість ваших відеозв’язків.

– обмежте перебої. У багатьох з нас є діти та домашні тварини (або обоє!), які вимагають нашої уваги. Здається, вони часто потребують такої уваги, коли ми записуємо або робимо пряму трансляцію. Якщо це можливо, спробуйте зменшити потенційні збої перед початком роботи.

– Перевірте налаштування безпеки. Фраза „Наближення бомбардувань” з’явилася за останні кілька тижнів. Це стосується випадкових людей в Інтернеті, які стрибають у відкриті, загальнодоступні дзвінки масштабу та публікують невідповідні повідомлення чи зображення. Більшість платформ мають налаштування, які вимагають від учасників відеоконференцій посилання, входу в систему або навіть простого пароля. 

– Тривалість відео. Якщо ви записуєте щось для своїх учнів, знайте, що 50-хвилинна лекція може бути складною для перегляду. Нехай ваші відео будуть короткими (5–10 хвилин) та зосередженими на певній темі чи проєкті. 

– Слідкуйте за своїм фоном. Такі платформи, як Zoom, дозволяють створювати штучний фон. Деякі вчителі навіть створили фони, що імітують клас, що може втішити учнів. 

Відеоплатформи 

Ось найкращі варіанти для відеоконференцій:

Zoom досить простий у встановленні та добре працює на мобільних пристроях. Безкоштовний акаунт для освіти є досить щедрим, і 40-хвилинний ліміт було знято для шкіл. Інші бонуси включають цікаві фони, які ви можете імпортувати, і можливість розбивати користувачів на команди для полегшеного групового обговорення. Будучи лідером у категорії відеоконференцій, це також означає, що йому приділяють багато уваги і для негативного використання. Нові користувачі, які не встановили належних налаштувань безпеки, зазнали удару від хакерів, які розміщували невідповідні зображення. У відповідь Zoom посилив безпеку, вимагаючи від усіх зустрічей використання пароля.  

Google Hangouts Meet. Безкоштовну версію можна використовувати майже відразу, практично не налаштовуючи. Просто надішліть посилання учням. Ще однією приємною бонусною функцією є можливість увімкнути субтитри в реальному часі, коли люди розмовляють. 

Skype – ще одна компанія, що належить Microsoft, Skype була однією з перших гравців, яка запропонувала програмне забезпечення для відеочатів та конференцій. Незважаючи на те, що він має багато тих самих функцій, що й інші відеоінструменти, Skype також пропонує велику платформу освітніх ресурсів, включаючи заходи на замовлення, Mystery Skype та посібники з домашнього навчання для батьків та вихователів.

Запитання, які слід розглянути стосовно дистанційного навчання: 

  1. Як мої кінцеві користувачі матимуть доступ до цих інструментів?
  2. А як щодо тих студентів, які не мають доступу?  
  3. Скільки всього налаштування та встановлення?
  4. Чи інтегрується інструмент із моїми існуючими платформами?
  5. Чи доведеться студентам входити, щоб користуватися інструментом?